söndag 23 januari 2011

Tyghimlen

Idag var jag iväg med mamma och Anders till Sängjätten, de skulle provligga en madrass som de ska ha till sin nya säng.
På ovanvåningen låg EM, så vi kikade omkring på lite möbler och dylikt. Då ser jag en strandbag hänga som dekoration (trodde jag) på en klädhängare, men jag tänkte i mitt stilla sinne att "de KAN ju sälja den, kanske.." så jag kollade och ja, den var till salu!
Vad jag hade missat var en drös likadana väskor ligga i en korg på golvet. Så den köpte Anders till mig och glad blev jag.

I huset bredvid låg ett ställe som heter Tyglagret, och det var en tyghimmel. Jag har bestämt mig för att jag ska lära mig sy nu, och det första jag ska göra är att sy en sänghimmel till spjälsängen! Så dit ska jag flänga iväg när jag fått mina pengar och vet hur mycket tyg jag behöver.


Strandbag! (där i ska jag ha bebisen *evil laugh*)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar