torsdag 6 januari 2011

Barnmorskan

Idag var jag hos BM & det var skoj. Mina ryggproblem är förmodligen på grund av att jag suttit för mycket vid datorn i fel ställning (haha, för att jag bloggar nu. Det beror faktiskt på allt skolarbete!). Illamåendet och yrslet var antagligen blodtrycksfall.
Sammandragningarna har verkligen gett med sig sen jag började ta det coolt, för den som är intresserad.

Vi lyssnade på hjärtljuden, först hittade hon de inte och jag blev jätte rädd, men sen kom de fina små slagen fram och jag blev nästan lika tårögd som vid ultraljudet. Tänk att det är mitt barns hjärta som slår där inne.
Hon märkte att jag hade smort in magen också, för tydligen så sprakar det i mikrofonen när man gjort det!

Haha, och det jag skrev om igår - med regelbundna kontroller... Det tog hon själv upp idag! Timing.
Hon sa att min mage är för liten för att börja mäta än, jag bah; what?
Sen tog hon mitt blodtryck som var lågt men det var bra. Nästa gång ska vi ta blodprover och hon tyckte att jag skulle öka järndosen från en gång varannan dag till en gång om dagen.

Jag fick en remiss till Dahlheimers hus så att jag kan simma där om jag vill och hon tyckte att jag skulle träffa sjukgymnasten lite och få några övningar för ryggen.

MEN! Det bästa av allt: JAG HAR GÅTT UPP 3 KILO!!!! Haha, fan vad glad jag blev, men det var mer än jag trodde. Nu kan jag chilla lite igen och sluta vräka kanelbullar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar