torsdag 27 januari 2011

2an, here I come! (långt)

Idag hade jag möte med min rektor och en lärare på skolan.
För er som inte är så uppdaterade så har jag gått 87743 olika skolor sedan jag började gymnasiet, detta p g a social fobi, främst i klassrums situationer. För ca 1½ år sedan blev jag försökskanin på Katrinelundsgymnasiet här i Göteborg på omvårdnadsprogrammet som lärling/distans-elev. First ever.
Det funkade sådär med studierna, praktiken gick dock galant.

För att klara av distansstudier krävs en hel del diciplin,- diciplin finns inte i mitt system alls.
Skolan tröttnade till slut på mina bristande prestationer och gav mig en deadline och sa; "du har fram tills vecka 2 på dig att göra klart dessa kurser, sen skriver vi ut dig så får du söka dig någon annanstans. Vi har tagit på oss vatten över huvudet med det här projektet." Jag fick panik, men resonerade som så att om jag klarade kurserna så kanske jag skulle få gå kvar trots allt. Men trots att jag klarade mina studier så ville de skriva ut mig, men då kom min lejonmama. Hon gjorde en hel drös med samtal till bland andra skolchefen och till slut fixade hon ett möte åt mig, det möte jag hade idag. Hon är guld, min mamma.
Så nu, när jag skulle ha gått i trean om jag följt mönstret, fick jag precis idag börja tvåan!
Vilket är ett enormt framsteg för mig.

Så grattis till mig! Jag går i tvåan!!!

2 kommentarer:

  1. Grattis till dig!!! Och till chewbacca som har färdigbildade ögon!

    Sjukt stolt över dig. Du är riktigt riktigt duktig! <3

    SvaraRadera
  2. Grattis! Nu går vi i tvåan båda TVÅ (höhö)! *high five*

    SvaraRadera