torsdag 13 januari 2011

Hemma

Nyss hemkommen från en trevlig fika med Frida, Klabbe och Liisa. Vi var på ett väldigt mysigt ställe i Haga (som jag i normala fall hatar) som heter Husaren. Alla kakor de hade var 1000 x större än vanliga kakor. Jag och Liisa delade på världens godaste cheesecake - jag skojar inte. Den fullkomligt smälte i munnen och chokladtoppingen satt verkligen som pricken över i't. Dekorationen bestod av grädde, chokladsås och hallon - tjusigt!

Imorgon bestämde jag och Frida att vi ska käka på någon indisk restaurang som heter "3 indier", vi båda har haft indisk-curry cravings hela veckan! Och sedan skulle vi tydligen ut någonstans.

Nu har jag precis "lagat mat", det blir så fancy som spagetthi med tomatsås och färska champinjoner! Tog mina vitaminer också. Jag måste bli duktig på det där med mat igen alltså.. Det var som att jag släppte det när jag hade gått upp i vikt, men nu kommer jag ju gå ner igen om jag inte skärper mig. Det som håller mig och barnet vid liv just nu måste vara alllt smör jag käkar på mornarna.. Stackars barn kommer födas med igentäppta blodkärl..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar