lördag 1 januari 2011

Gott nytt år!

Hade en mysig nyårsafton med familj och vänner. Först middag med familjen, och maten vi åt var verkligen ultralyx.
Till förrätt serverades en underbar räkmacka, till varmrätt fick vi ugnsbakade chillikräftor och till huvudrätt blev det stekt tonfiskfilé med ugnsrostad potatis och diverse tillbehör. För den som ville ha fanns det nötfyllda auberginer som min mamma hade gjort eftersom att hon inte tål fisk.

Mellan middagen och desserten lekte vi en lek som gick ut på att spå varandras kommande år i koppar. Det föremål som kom flest gånger var mest troligt, för min del var det resa! Vilket förvånade mig lite med tanke på att jag ska ha barn och kommer ha lite svårt att resa iväg någonstans alls.

Men slutligen kom ju desserten som var en chokladmousse som mamma hade gjort - riktigt god.

Sen knallade jag iväg och mötte upp två läckra damer vid namn Liisa och Carro och vi knallade tillsammans hem till Anna där bland andra våra boys befann sig. Vid tolvslaget gick vi ut, sa gott nytt år, sen fick jag panik för allt högt ljud från raketer och smällare och sprang hem till mamma!

2 kommentarer:

  1. Gott Nytt År till Dig och magen,Coco!Eller snarare God Fortsättning då jag är sent ute.
    Låter som en fantastisk NyÅrs Afton..förutom att du blev rädd o sprang hem?Är detta ngt nytt elr brukar du vara rädd för alla ljud på nyår?
    Kanske har det med graviditeten att göra?Appropå den leken och att du fick mycket 'resa' i dina svar..kan ju vara så att man kan kalla själva graviditeten en resa,en väldigt speciell livsresa,unik i sitt slag av allt man upplever..elr hur?

    Härliga och foto har du lagt upp sen sist..underbart! Måste vara en jättebra kamera du fick..elr så är du ovanligt skicklig fotograf?;-))
    Stor Kram

    SvaraRadera
  2. God fortsättning! Ja, det var ett jätte bra nyår bortsett från avslutet. Nej, jag älskar fyrverkerier i vanliga fall. Men jag kände liksom smällarna i hela kroppen och blev mest rädd för bebisens skull. Var gråtfärdig när jag kom hem.

    Åh, du är smart du. Det är sannerligen en resa..

    Hahaha, det är nog en bra kamera jag fått! Jag är en värdelös fotograf! Men tack & kram på dig med <3

    SvaraRadera