tisdag 13 september 2011

Stulen telefon?

Ikväll har jag bakat chokladkolasnittar, mycket gott. Men det låter way fancier än vad det är kan jag lova! Det är typ kolakaka fast med choklad i också.

Konrad har vart på bästa humör precis hela dagen, med undantag för kvällen som bestod av en del hysteriska skrik. Tror att tandköttet kliar, plus att han är täppt i näsan för jämnan och envisas med att äta för mycket och få ont i magen.
Men vi har faktiskt gått på stan hela dagen och han har haft ett leende på läpparna och glädjetjut i halsen hela tiden!
Dock försvann mina glädjetjut när jag insåg att min mobil var borta.

Jag var helt säker på att den blivit stulen ur barnvagnen när vi (jag & Carro) provade skor, men när jag kom hem ringer farmor Ingrid (Konrads farmor) och förklarar att någon Erika har ringt henne och frågat om hon tappat en mobil. Erika hade hittat den "på marmorgolvet i östra Nordstan".
Ingrid svarar ju att hon inte tappat någon telefon, men kollar upp numret Erika ringt från och ser att mitt namn dyker upp på skärmen! Erika har alltså använt min mobil att ringa henne från. Och Erika hade fått hennes nummer av gammelmorfar Ingemar (Ingrids pappa) som Erika hade ringt först.
Jag funderar på varför hon ringt Ingemar av alla människor i min telefonlista men kommer tillsist underfund med att Ingemar faktiskt heter "Pappa" i min telefon, och det heter han för att Ingrid skickade honom som hel kontakt till mig och jag ändrade aldrig namnet på den kontakten.

I början gick det inte att komma fram på mitt nummer, men så provade jag igen runt tio ikväll och signalerna gick fram, men inget svar. Så jag har skickat ett sms med lite kontaktuppgifter och hoppas på det bästa. Men tills dess är jag mobillös och ni som känner mig kan ringa hem om det är något!

..förövrigt så hittade jag faktiskt ett par skor som jag är mycket nöjd med! Skorna ser ut som svarta Dr. Martens, men det är dem inte! Gött, ny jacka och nya skor så nu är jag redo för kylan.

1 kommentar:

  1. Hoppsan, hoppas att du återfår den snart! Men det var en väldigt gullig gest att ringa runt för att den ska komma hem. Det verkar vara en beslutsam tjej som har telefonen, så jag betvivlar inte att du får den imorgon eller så! :)

    SvaraRadera