tisdag 12 april 2011

MVC

Igår var pappa T med på mvc, där det hände lite mer än vanligt!
Vi gjorde ett till ultraljud och vi var uppe på bvc och hälsade på sköterskan vi ska ha när älsklingen är ute, jag tyckte att hon var helt okej men jag blir alltid lite chockad och illa till mods när folk attackerar min mage och ska klappa utan att fråga först. Sen kommer jag sakna min barnmorska, jag vill ha henne på bvc också..

Ultraljudet var jätte fint och snutten sög på tummen under hela proceduren, men det ser ut som om jag har ett stort huvud att pressa ut sen..
Sen gjorde vi ju rutinkontrollerna; lyssnade på hjärtslag, tog blodtryck, pratade och så fick jag även göra ett nytt blodprov eftersom att jag är RH negativ - vilket kan göra att jag bildar antikroppar mot barnet om h*n är RH positiv.
Bm kände efter för att se om h*n har fixerat sig och det tyckte hon att han hade - fast att huvudet kanske var liite ruckbart fortfarande.
Nu ligger jag på sammalagt +13 kg, så för en gångs skull hade jag inte gått upp 1 kg i veckan, utan 1 kg på 2 veckor!
Pappa T spelade in både ultraljud och hjärtslagen, så nu är det dokumenterat! Ska se om jag kan få filmerna av honom och lägga upp här på bloggen.

Om ett par timmar ska jag sticka iväg till min mammagrupp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar