onsdag 13 april 2011

Hejdå sömn!

Som jag nämnde lite i ett tidigare inlägg så har jag otroligt svårt att sova på nätterna nu, inte bara måste jag gå upp och kissa hela tiden - det går helt enkelt inte att sova.
Och har jag väl halvsomnat så ska ju självklart mina grannar springa i trappen hela nätterna. Normalt!?
Jag fattar inte vad fan folk sysslar med, de försöker inte direkt vara tysta heller..
Och mitt rum är mitt emellan trapphuset OCH cykelrummet! Score.

Tidigt (runt 5) härom morgonen vaknade jag från min halvsömn av att någon ilsket halvskriker på grov göteborgska i trappen och efter det börjar så klart fåglarna.. Fick jag mer sömn? Nope.

Det är inte ovanligt att jag ligger klarvaken i några timmar på natten och lyckas jag väl sova lite så vill jag gärna SOVA.
Fast det konstiga är att jag är ganska pigg om dagarna ändå, trots bristen på sömn. Och här har ni en tjej som vanligtvis behöver 12 timmar per natt för att fungera normalt.
Kanske får jag en bebis som är vaken hela nätterna?


(Så, nu har jag fått klaga lite och allt känns mycket bättre)

Måste även nämna (mest för min egen skull) att jag vaknade med kramp i vaden för några nätter sedan. Blivit varnad för det under hela graviditeten, men eftersom jag sluppit hittills trodde jag inte att jag skulle få det.

2 kommentarer:

  1. Haha..förlåt men jag sitter och nickar igenkännande då jag läser...jag hade oxå jätte problem att sova sista tiden av mina graviditeter,det är nog det enda jag minns som riktigt jobbigt.Värst var första gången,då hade jag gått upp 25kg och 'allt' låg på magen,typ..och jag som alltid sovit på magen!Det funka ju bara inte,haha..oj så jag höll på,försökte på alla sätt att hitta nya 'sovställningar'.
    Men det gick det oxå..och ingen baby har sovit mer än Henric..jag lovar dig!:))
    Btw:Jag har aldrig sovit på mage efter det...ändå försvann alla 25 kilona (och mer än så) omedelbart...märkligt va'?Jag kunde inte sova på mage sen?!
    Håll ut gumman,du är så duktig och du ska se...efteråt tycker du att det var värt alla vakna stunder.
    Massor av stärkande kramar o varma tankar kommer här..

    SvaraRadera
  2. Hahaha, fyyy vad jobbigt det låter med 25 kg extra vikt. Jag tycker mina 13 kg är förj*vliga så det måste ha varit riktigt jobbigt!
    En sovande bebis känns ju lite som drömmen, fast det kanske blir tråkigt också :)
    Tack för uppmuntran Gun-Britt<3 Det behövdes..

    SvaraRadera