onsdag 6 april 2011

Besviken

I måndags var jag med min mammagrupp och besökte förlossningsavdelningen på Östra sjukhuset och jag måste säga att jag inte är lika lugn som jag var innan..
Rummen var MYCKET mindre än jag hade väntat mig och verkligen inte hemtrevliga alls. Jag vet inte hur jag ska kunna känna mig bekväm att föda barn i den miljön och har seriöst börjat överväga hemförlossning..
Jag har funderat på om man kan ta med lite grejor för att göra det mysigare men det bästa jag kan komma på är lite blommor och typ en lampa med mysigt ljus.

Vi ska kolla på Mölndals förlossning nästa gång - men även om rummen är bättre så är ju risken ganska stor att man inte får eget rum på BB där och dessutom har jag fått för mig att det är mer kompetent personal på Östra..
Någon med erfarenhet?

2 kommentarer:

  1. Jag vill verkligen inte skrämma upp dig! Men säg att du föder hemma och OM det skulle hända något! Då är det bättre att redan vara på plats.. men å andra sidan så har ju hur många som helst fött hemma. Förr i tiden födde ju alla hemma :)

    SvaraRadera
  2. åh.. haha.. Neeej, hemförlossning blir det nog inte. Även om det känns mer lockande just nu :(

    SvaraRadera