måndag 7 februari 2011

Sweet coffeebar och myspys

Med tanke på att jag inte skrivit på hela helgen måste ni ju av nyfikenhet över vad jag haft för mig. Eller hur?

I torsdags skrev jag ju att jag skulle åka och kolla på förlossningsavdelningen, - det blev inte av.
Men senare på kvällen träffade jag pappa T i alla fall och fikade i 3 timmar på ett café i stan som heter Sweet coffeebar, ett helt okej café förutom överpriser och extrem värme.
Jag skojar inte, det var olidligt jävla varmt på övervåningen där vi satt, ville egentligen bara slita av mig alla kläder och skrika men jag lyckades hålla mig i skinnet trots att jag bokstavligt talat kokade.
Vi fick i alla fall gott kaffe och min milkshake som jag drack sedan var också riktigt god, dock på tok för mycket grädde till och med för min smak.
Men låt er inte luras, det var bra nog att komma tillbaka till. I lördags efter en kort stund på stan med Carro tog vi en fika tillsammans på den återigen stekheta övervåningen, Carro fick värmeslag och gömde bitar av en chokladboll i en kruka - så dit går jag aldrig igen!


På fredagskvällen bjöd Anders ut oss på restaurang och jag åt en näst intill perfekt lasange, men nu har magen verkligen börjat vara ivägen.
Det var inte det lättaste att klämma in snyggt & smidigt i hörnet av bordet där jag skulle sitta (att hålla in magen gör inte stor skillnad om man säger så...).
Den kvällen avslutades med lite fredagsmys med våra boys, jag och Carro susade iväg hem till Simon2 där han och Simon1 befann sig. Jag drack Ginger ale (rekommenderas som alternativ till alkohol!) för första gången.

Igår var jag i Halland med min mamma och Anders för att titta på en lokal till lite hemliga planer för sommaren.. Men det blir till att leta vidare för den var inte bra!

Och förutom mer mys med min familj och med Carro har jag inte hittat på så mycket mer, men nu vet ni, alla ni som fullkomligt dog av nyfikenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar