onsdag 2 februari 2011

98

Besöket hos barnmorskan gick fint, mitt SF-mått låg på 24 cm och min lill*s hjärta låg på 140 slag i minuten, helt perfekt!
Igår tvättade jag och mamma nästan alla bebisgrejor, det är inte världens lättaste uppdrag när man har svårt att böja sig ner. Mamma höll på att garva ihjäl sig när jag skulle lyfta in kläderna i maskinen och tog över.
Usch, jag har till och med svårt att stå framåtlutad nu, känns som om magen mosas/ska ramla ut + att jag inte får någon luft.

Jag har bestämt mig för att träna armarna efter att Chanel skrev i sin blogg (http://chanelmercedes.bloggplatsen.se/) att det hade underlättat om hon hade gjort det under sin graviditet, så för en liten stund sedan gav jag mig på armhävningar.. DÅLIG IDÉ. Om du är gravid - gör det inte!!!

Först och främst kan man inte gå ned särskillt långt pga av att magen är ivägen, sen är det rätt svårt att ta sig ur ställningen eftersom att man inte kan lägga sig ned på mage alls.
Jag är så smart att trots mina svårigheter att komma ner i en armhävning, att jag glömmer bort att magen är där och lägger mig på den! Det höll på att bli ajaj, men jag lyckades snurra mig ur det innan den blev pannkaka.

Men jag gjorde hur som helst armhävningar lutad mot en dörr, det funkade ganska bra.

3 kommentarer:

  1. Haha! Skulle gjort det om vi någonsin hade fler än ett mjölkpaket hemma..

    SvaraRadera
  2. Armhävningar kanske inte är det lättaste! Haha. Skaffa hantlar eller något liknande, behöver inte alls vara tunga.. kanske 2-3 kg. :) kram!

    SvaraRadera