fredag 17 december 2010

Update! (Bilder från vecka 18+0)

9/12 fick vi se våran bebis för första gången! Ultraljudet var det mest spännande och fantastiska jag någonsin varit med om.
Innan vi "satte igång" förklarade ul-tekinkern att hon skulle vara tyst först och räkna på lite mått osv samtidigt som hon tittade på bebisen.
Hon hällde kallt "glidmedel" på min mage och började röra "kameran" över min mage.
Jag var helt säker på att hon skulle säga "Nej, här finns ingen bebis, du måste ha inbillat dig alltihop!" men så såg jag den underbart fina lilla ryggraden uppenbara sig på skärmen och mitt hjärta slog en volt. Ett lyckorus gick igenom hela kroppen på mig och jag började fnittra som en liten flicka så att hela bilden vibrerade. Jag fick hålla andan för att inte förstöra alltihop genom att fortsätta fnittra. Jag var så lycklig.
Sen såg jag huvudet, och sen började ul-teknikern förklara vad vi såg.
Hon pekade ut hjärtat, som pickade på i en rask fart och hon visade venerna och artärerna till hjärtat, som satt precis som de skulle. Hon visade magsäcken, urinblåsan, händer, fötter, ben, ovansidan av huvudet ("Ett jätte fint ovalt huvud!" sa hon när hon tittade på det), den lilla bröstkorgen och munnen och ögonhålorna och allt var bara så perfekt och fint och välskapat! Adrig varit så stolt och lycklig. Där inne låg våran lill* prins eller prinsessa!
Tomas klämde min hand extra hårt varje gång vi fick se hjärtat och han såg ut som en stolt lejonpapa.

Bilderna kotade 60 kronor/st, men vi fick 3 bilder till priset av en, så sa hon "god jul". Underbar!

Jag måste bara skriva igen att ryggraden var det absolut häftigaste att se, så fint formad i en båge längs kroppen och verkligen.. en perfekt liten människa! H*n låg med rumpan mot "livets utgång" som hon kallade det och h*n vägrade vända på sig hur mycket hon än knuffade på honom/henne! Envis, precis som mamma och pappa.
H*n kliade sig i huvudet under undersökningen också, och det var så sött! Fällde en liten lyckotår av att få se mitt lilla liv. Nu har det gått över en vecka sedan vi var där, men jag kan fortfarande inte sluta titta på bilderna!

Lägger upp de här nu, men mamma lyckades bara scanna in 2/3 bilder. Synd, för på den tredje bilden ser man verkligen tydligt att h*n har min näsa!



Jag älskar dig!


Jag fick ett nytt förlossningsdatum, 11 maj! Så jag blev framflyttad tre dagar. Bilderna är alltså tagna i vecka 18+0!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar