torsdag 6 oktober 2011

Konrad 4,5 månader

Igår snurrade Konrad över från rygg till mage, inte bara en gång utan typ 100 gånger! ..och nu finns det inget som står i hans väg. Han kan snurra runt som ett ur och han vänder sig åt alla möjliga håll, så det går knappt att lämna honom ensam på sin filt längre, eftersom att han 2 sekunder (utan överdrift) senare ligger utanför filten på golvet.

Han är så stor nu, min lille ängel.. Så vaken, så med och så social och trevlig. Han får smakportion med potatis varje dag nu, sen tänkte jag testa rotfrukter. Bvc säger att man ska vänta med frukt lika länge som med godis, så att han först vänjer sig och tycker om smaken av grönsaker istället för det söta.

På lördag är dopet så idag ska jag iväg till stan och till mitt kära Hemköp för att handla inför det. Och så måste jag kolla lokalen om allt finns, och på fredag ska jag duka. Hoppas att allt går bra och att alla är nöjda sen..
Jag är nervös inför att stå där framme, scenskräck deluxe.

---

Igår var vi iväg och fikade med pappa T, moster/gudmor Carro och gudfar Markus!
Vi gick igenom dopprogrammet lite, men mest hade vi det bara trevligt och Konrad fick mycket uppmärksamhet, det tackade han för genom att kräkas över sin far (jag måste erkänna att jag skrattade då..)!

Förra helgen spenderades med Konrads gammelmorfar, farmor, farman (bonusfarfar) och farbror Ambjörn. Gud ska veta hur tacksam jag är över dessa personer. Mer älskvärda och genuint snälla människor får man leta efter, och så engagerade i Konrad. Sällan får man känna sån värme från människor.
Tack för att ni är ni!

2 kommentarer:

  1. gud vad roligt, vad allt går frammåt!
    Ska bli superkul att träffa er igen idag :) får se till att fika snart, det är ju alldeles för mycket för att hinna med det just nu dock. :)

    SvaraRadera
  2. Det var kul att få träffa er! Hör av er så fort saker och ting lugnat sig då! Hade varit kul att få träffas och prata när allt är lugnare!

    SvaraRadera