torsdag 23 juni 2011

Uppdatering

Nu är Konrad 1 månad och 3 dagar gammal, imorgon fyller han 5 veckor. Tiden går så fort, det känns som om jag låg på BB med honom igår och han blir stor alldeles för fort..
Idag fick han sitt första bad (jag har inte haft någon badbalja och han är faktiskt bebis..) och det tyckte han om en väldigt liten stund, sen tjöt han  och ville upp och letade fram mitt bröst innan någon hann säga hej (förutom bröstet som tydligen kikade fram).

Han började le redan när han var någon dag gammal, men första stora leendet kom när han var fyra veckor - första skrattet likaså (även om han sa "haha" och log när han bara var en vecka).

Just nu verkar han ha en så kallad "tillväxtperiod" för han bara äter och äter och blir helt hysterisk om han inte får mat. Vi snackar alltså ett par gånger i timmen här..
Han har ju som många vet haft problem med magen och har än, men nu har jag knep för att ta bort det onda så det blir inte lika mycket skrik i alla fall.

Nätterna:
Många undrar hur nätterna går, och jag kan svara att de går jätte bra. Rutinen hittills är att han somnar runt nio-tio, sover ca 3 timmar, vaknar och käkar, får ny blöja och sen vaggar jag honom en kort stund tills han somnar. Runt 3 timmar senare vaknar han och så kör vi samma rutin fast den här gången är han lite kinkigare och vi är vakna allt ifrån en halvtimme till 2 timmar. 3 timmar senare vaknar han och är betydligt piggare och vill inte alls sova mer, men då brukar han kunna ligga och snutta vid bröstet ett par timmar medan jag sover, så går vi upp sen.


Bilder från BB:


Någon av de allra första gångerna jag ammade konrad


Ledsen och hungrig (som vanligt) kille

Pappas fötter

Far & son
Tomas & Konrad

Lilleskutt sover

..och sover

Han hade lågt blodsocker och vägrade äta utan att somna 2 sekunder efter att han sugit tag, så han fick modersmjölksersättning av en barnmorska. De trodde också att han hade gått ned för mycket i vikt, men det visade sig att de hade räknat fel..

Lilleskutt sover igen. (Kärt barn har många namn: Lilleskutt,Sskrutten <som var hans namn de första dygnen>, Grodan, Gris-Gorillan <han grymtar som en gris ibland och har monkeyfötter>, Mammas bebis, Älskling, Lilleprutt och säkert fler som jag glömt..)

I mammas famn blir man en boll

Vi fick besök av happy family

Finbesök

Finbesök

Finbesök

BAJSMINEN GOTT FOLK. Denna min betyder: "BLÖJA!!! FOORT!!"

Kikar <3
Monkeyfeet <3


Enda nya bilden jag har tagit med min kamera (det finns alltså fler, men inte som jag har tillgång till för tillfället..):

Konrad sitter i bilbarnstolen och glor <3

2 kommentarer:

  1. Ingemar Öhberg25 juni 2011 kl. 00:06

    Kära Johanna! Gammelmorfar här (morfar till fadern). Jag är impad till tusen av dig, Johanna. Just en sån supermorsa som jag önskar alla mina barnbarnsbarn. Hoppas ni alla har haft en fin midsommarafton. Idag har jag suttit med Marja, Konrads nästan jämngamla syssling, i knät. Tillsamans med Ester, Konrads nästnäst äldre syssling, har vi utforskat möjligheterna att stoppa saker i lådor och sen ta ut dem igen. Lika spännande för Ester som för mig. Tittat på dansen kring midsommarstången här men inte deltagit.
    Tänker skicka dig en redovisning av "min" sida av Konrads släkt.

    SvaraRadera
  2. Jag blir jättesmickrad, men förstår inte riktigt varför någon skulle vara impad av mig! Jag hade verkligen inte klarat någonting utan alla fina människor jag har runt mig som hjälper mig med så mycket.
    Vi hade en väldigt fin midsommar, om än något kall. Din midsommar låter ju supermysig! Och jag uppskattar uppdateringen =) Så småningom får vi väl ta och hälsa på Konrads alla släktingar.
    Det var förresten en mycket generös summa du gav honom, och jag har använt 600 kronor till kläder i olika storlekar, 400 har jag inte använt och 1000 kronor har jag lagt undan åt honom som sparpengar han kan bestämma själv över när han når 18.
    Kram på dig!

    SvaraRadera